Η σωστή ιστοσελίδα θα λέγαμε γενικά πως είναι αυτή που πληροί κάποιες τεχνικές και σχεδιαστικές αρχές που είναι μετρήσιμες και συγκρίσιμες. Με τον τρόπο αυτό μπορούμε να έχουμε μια πιο αντικειμενική άποψη σε ότι αφορά στην κατασκευή και στην προώθηση της. Εννοείται πως δεν είναι μια ορολογία που έχει καθιερωθεί, αλλά που είναι πιο εύκολο να γίνει κατανοητή από τους περισσότερους χρήστες.

Γιατί όμως μας ενδιαφέρει να έχουμε μια σωστή ιστοσελίδα;

Σήμερα ο αριθμός των επαγγελματιών με ιστοσελίδα είναι πολύ μεγάλος. Αυτό σημαίνει πως έχουν μια σωστή ιστοσελίδα που θα τους αποφέρει τελικά κέρδη. Στην εποχή μας οι περισσότερες επιχειρήσεις έχουν κάποιου είδους ηλεκτρονική παρουσία. Είτε μια απλή μονοσέλιδη ιστοσελίδα (landing page) είτε μια πιο σύνθετη με αρκετές λειτουργίες, όπως ένα ηλεκτρονικό κατάστημα. Αυτή τους η παρουσίαση όμως δεν είναι απαραίτητα και σωστή ιστοσελίδα.

Αναμφισβήτητα, όλοι οι επιχειρηματίες θέλουν να κάνουν γνωστό το κατάστημα τους ώστε να προσελκύσουν κόσμο. Αυτό μπορεί να γίνει είτε με προσωπική επίσκεψη είτε μέσω διαδικτύου. Γι’ αυτό, είναι πολύ σημαντικό η ιστοσελίδα να έχει μεγάλη επισκεψιμότητα. Το πως να αυξήσετε την επισκεψιμότητα τις ιστοσελίδας σας όμως δεν είναι εύκολη υπόθεση. Πρώτα απ’ όλα η ιστοσελίδα σας πρέπει να είναι σωστά στημένη και προετοιμασμένη. Έτσι θα μπορέσετε τελικά να αυξήσετε την επισκεψιμότητά της και να κρατήσετε τους χρήστες σας. Εδώ θα δούμε πέντε βασικές συμβουλές για να είναι σωστή μια ιστοσελίδα.

Εμφάνιση

Ένα από τα κύρια χαρακτηριστικά μιας ιστοσελίδας είναι η εμφάνισή της. Είναι το πρώτο πράγμα που θα δει κάποιος που θα την επισκεφτεί. Γι’ αυτό, καλό θα ήταν να δώσετε μεγάλη βαρύτητα σε αυτό το στοιχείο. Γιατί μια εμφανίσιμη ιστοσελίδα θα κρατήσει τον χρήστη και ίσως τον ξαναφέρει πάλι πίσω. Προσοχή, όταν λέμε εμφανίσιμη δεν εννοούμε πολλά χωρίς λόγο χρώματα. Ούτε διάφορα περίεργα εφέ. Αυτά θα εκνευρίσουν τον μέσο χρήστη. Αλλά ένα καλαίσθητο λογότυπο και δύο απλά για τον μέσο χρήστη χρώματα (σκεφτείτε το Instagram πόσα χρώματα έχει!) είναι αρκετά. Επίσης το στήσιμο και η παρουσίαση των πληροφοριών πρέπει να γίνεται με τρόπο που να είναι περιεκτικός και άμεσος. Πλέον ο χρόνος παραμονής του μέσου χρήστη σε μια σελίδα στο ίντερνετ είναι ελάχιστος.

Εύχρηστη

Επιπλέον, ένα στοιχείο που θα πρέπει να έχει μία ιστοσελίδα είναι της ευχρηστίας. Να σκέφτεστε πάντα ότι αυτός που θα επισκεφτεί την ιστοσελίδα δεν είναι ειδικός στους υπολογιστές, ούτε “μάντης”. Θα πρέπει να τον κατευθύνει η ιστοσελίδα, που να πατήσει για να δει αυτό που τον ενδιαφέρει και όχι να ψάχνει ατέρμονα που είναι η κατηγορία. Συνήθως, οι χρήστες έχουν επισκεφτεί πολλές ιστοσελίδες πριν από την δική σας. Επομένως είναι εκπαιδευμένος ο εγκέφαλος να πηγαίνει αυτόματα στο σημείο που έχει μάθει. Εκεί δηλαδή που τελικά θα βρει την πληροφορία που θέλει. Ακόμα καλό είναι να παρακολουθούμε τις τάσεις του ίντερνετ και του user interface ή να απευθυνθούμε σε έναν επαγγελματία του χώρου. Πρέπει να τηρούμε συγκεκριμένα γραφιστικά για συγκεκριμένες λειτουργίες. Για παράδειγμα, δεν γίνεται να βάλουμε ένα βέλος σε ένα κουμπί κλεισίματος που πλέον ο χρήστης έχει συνηθίσει το σύμβολο “X” γιαυτό το σκοπό, επειδή έτσι μας αρέσει!

Blog

Εκτός, από εμφάνιση θέλουμε και περιεχόμενο στην ιστοσελίδα που ανανεώνεται. Ο χρήστης δε θα την επισκέπτεται αν ξέρει ότι δεν θα βρει κάτι καινούργιο στην επιχείρησή σας . Έτσι καλό είναι να υπάρχει ένα Blog ή ένα σημείο με ανακοινώσεις όπου θα ανεβάζετε νέα άρθρα και πληροφορίες γύρω από τα προϊόντα ή την επιχείρησή σας. Ο στόχος είναι να ανεβείτε στην αναζήτηση της Google αλλά και στα μάτια των χρηστών σας που θα περιμένουν να ανεβάσετε το άρθρο σας για να το διαβάσουν.

Φυσικά, η σύνταξη ενός άρθρου δε είναι εύκολη υπόθεση. Εάν δε γνωρίζετε πως να το γράψετε το άρθρο σας μπορεί να “αχρηστευθεί”. Πέρα από συντακτικά ορθό θα πρέπει να είναι και τεχνικά ορθό (SEO). Ειδικότερα, ένα άρθρο στο Διαδίκτυο θα πρέπει να έχει κάποια συγκεκριμένα χαρακτηριστικά. Για παράδειγμα λέξεις κλειδιά και σωστή τοποθέτηση τους στο κείμενο, πλήθος λέξεων, τίτλους και συνδέσμους.

Διαφήμιση

Προφανώς, δε θα μπορούσε να έλειπε η διαφήμιση από τον χώρο του Διαδικτύου. Πιο συγκεκριμένα, θα ήταν καλό μία ιστοσελίδα να έχει σελίδα στο Facebook και στο Instagram. Ειδικά εάν η επιχείρηση διαθέτει προίόντα – υπηρεσίες (Διακοσμητής) που πρέπει να τις δει ο πελάτης σας ώστε να σας επιλέξει. Προφανώς, οι σελίδες θα πρέπει να ενημερώνονται σε τακτό χρονικό διάστημα και φυσικά ότι άρθρο ανεβαίνει στην ιστοσελίδα θα πρέπει να υπάρχει και στα Social Media. Τέλος, εάν πρόκειται για τοπική επιχείρηση θα πρέπει να υπάρχει στο Google Μy Business ώστε, να εμφανίζονται οι πληροφορίες της επιχείρησης στα αποτελέσματα αναζήτησης και στον χάρτη.

Ανάλυση Δεδομένων

Η τελευταία συμβουλή για μία σωστή ιστοσελίδα είναι να υπάρχει ένα σύστημα στατιστικών για να παρακολουθείτε την επισκεψιμότητα (Google Analytics, Google Console). Με την βοήθεια  αυτών των εργαλείων παρατηρούμε τη συμπεριφορά του χρήστη. Συγκεκριμένα ποιο περιεχόμενο είναι πιο δημοφιλές στην ιστοσελίδα μας, ποιες λέξεις φέρνουν στην ιστοσελίδα μας επισκέψεις και με τι ποσοστό. Πολύ σημαντικό στοιχείο το οποίο δε πρέπει να παραμελείτε ειδικά αν πρόκειται για ηλεκτρονικό κατάστημα ή για ιστοσελίδα παρουσίασης προϊόντων και υπηρεσιών.

Επομένως, τηρώντας κάποιες προδιαγραφές μπορείτε να κάνετε την ιστοσελίδα σας να είναι σωστή και χρήσιμη ώστε να ξεχωρίσει από τον ανταγωνισμό. Φυσικά υπάρχουν πολλές λεπτομέρειες που θα σας κάνουν να ξεχωρίσετε, όπως η ταχύτητα φόρτωσης, ο σέρβερ, η βελτιστοποίηση των multimedia κλπ. αλλά ας αρχίσουμε από τις 5 πιο βασικές.